Laurysen

of operations. The plan is to be up-and-running there by Q1 or Q2 of 2024. “We’re going to greatly increase our capacity,” Corey explains. “Currently, we can comfortably produce about 200 cabinets a day. With the new facility – and with the new machines we’ve purchased, which are faster and more efficient – that number is going to go up to 300-to-350 cabinets a day.” In addition, Laurysen Kitchens also recently purchased a new showroom downtown, which is expected to open by either December this year or January next year. That showroom – which they are going to call their ‘Design Experience Centre’ – will be the new home of the company’s sales staff. That new location, in the middle of town, will bring the company closer to their customers and the source of most of their sales. Lastly, backedby their increased capacity and new showroom, Laurysen Kitchens intends to get a lot bigger – “to take on new accounts, to get into new markets, to bidmore, to expand into Quebec and New York and potentially even further,” Corey says. “During COVID, we had to turn down about 1,500 units a year just because we didn’t have the capacity to do them,” Corey adds. “The new facility and the new equipment will give us that capacity. We’ll be able to take on more projects and bigger projects. We’ll be able to do more apartment projects, for example. It used to be we could only do one of those at a time due to capacity constraints. Those constraints are lifting.” SEPTEMBER 2023 d’ici le premier ou le deuxième trimestre de 2024. “Nous allons considérablement augmenter notre capacité”, explique Corey. “Actuellement, nous pouvons produire confortablement environ 200 armoires par jour. Avec l nouvelle installation - et avec les nouvelles achines qu nous avons achetées, qui sont plus rapides et plus efficaces - ce nombre va passer à 300 à 350 armoires par jour.” De plus, Laurysen Kitchens a récemme t acheté u nouv au sh wroom en centre-ville, qui devrait ouvrir en décembre de cette année ou en janvier de l’année prochaine. Ce showroom - qu’ils vont appeler leur ‘Centre d’expérience de design’ - sera le nouveau domicil du pers nn l mercial de l’entreprise. Ce nouvel emplacement, en plein centre-ville, rapprochera l’entreprise de ses clients et de la source de la plupart de ses ventes. Enfin, sout nu par l ur ap cité accrue et l ur nouveau showroom, Laurysen Kitchens a l’intention de devenir beaucoup plus important - “de prendre de nouveaux comptes, depénétrer de nouveaux marchés, de soumissionner davantage, de s’é dre au Québec t à New York et éventuellement même plus loin”, déclare Corey. “Pendant la COVID, nous avons û refuser environ 1 500 unités par an simplem nt parce qu nous n’ vions pas la capacité de les faire”, ajoute Corey. “La nouvelle installation et le nouvel équipement nous donneront cette capacité. Nous pourrons prendre en charge lus de projets et de plus gran s pr j ts. Nous pou rons faire plus de projets ’appartements, par exemple. Auparavant, nous ne pouvions en faire qu’un à la fois en raison des contraintes de capacité. Ces contraintes sont en train de se lever.”

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