Wilkar

“We have a team of dedicated and experienced professionals capable of handling the biggest and the smallest of properties,” says Maia Bensoussan, the company’s director of operations. “No matter the size of the property, our goal is to create a sense of community. We provide an extra level of customer service to make sure that happens.” Wilkar Property Management’s team is led by Michael Wilk, the company’s founder and president. Prior to starting his own business, Michael was working as a project manager for an IT consulting firm specializing in software implementations, and he was living in a condominium property and was on the Board of Directors. His experience on that boardmade him realize the need for a company that could make condo management more efficient – so he decided to combine his experience in project management, software, and condo management, and he created that company himself. Wilkar officially commenced in 2006. Maia joined the team in 2007 as Michael’s first employee. Over the years since, Maia has seen the company grow rapidly in terms of both their client base and their inhouse capabilities. Today, they manage roughly 78 buildings with a total portfolio value of $3 billion. Their service offering include emergency water damage mitigation, reconstruction following damages, capital project management and a variety of in house maintenance and superintendent services – all of which are services they manage under their own banner, unlike most other property management companies, who APRI L 2023 “Nous avons une équipe de prof ssionnels dévoués et ex érimentéscapablesde érer les plus petits et les lus grands biens immobiliers”, explique Maia Bensoussan, directrice des opérations de l’entreprise. “Peu importe la taille de la propriété, notre objectif est de créer un senti ent de communauté. Nous offrons un niveau supplémentaire d service à la clientèle pour nous assurer que cela se réalise.” L’équipe de Wilkar Gestion Immobilière est dirigée par Michael Wilk, fondateur et é de l’entreprise. Ava t de créer sa propre entrepris , Michael travaillait en tant que chef de projet pour une société de conseil en TI spécialisé dans les mises en œuvre d logiciels, tout en vivant dans une copropriété et siégeant au conseil d’administration. Son expérience au sein de ce conseil lui a fait prendre conscience du besoin d’une entreprise pouvant rendre la gestion de copropriété plu efficace. Il a d nc décidé de combiner son expérience en gestion de projet, en logiciels et en gestion de copropriété, et il a créé cette entreprise lui-même. Wilkar a officiellement commencé ses activités n 2006. Mai rejoint l’équipe en 2007 en tant que première e l yée de Michael. Au fil des ans, Maia a vu l’entre rise c ître rapidement tant en termes de cli ntèle que de capacités internes. Aujourd’hui, ils gèrent environ 78 immeubles d’une valeur totale de 3 milliards de dollars. Leurs services comprennent l’atténuatio ’urg nce des dégâts d’e u, la recons ructio après des dommages, la gestion de projets d’investissement et divers services d’entretien et de conciergerie en interne, contrairement à la plupart des autres entreprises de gestion immobilière qui s’appuient sur des sous-traitants. “En int rne, nous avon deux

RkJQdWJsaXNoZXIy OTYzNTg=